ängeln i himlen

Direktlänk till inlägg 13 maj 2015

Minnesstunden

Av Johanna - 13 maj 2015 07:31

Fredag 24 april var en av de värsta och jobbigaste dagarna i mitt liv. Då hade vi nämligen minnesstund för Alice för att ta ett sista farväl.

Bröt ihop direkt när vi kom in i sjukhusets kapell. Var så jobbigt att se min fina ängel ligga där i kistan. Min fina lilla Alice. Vill inte lägga dig i en kista. Vill lägga dig i din säng eller vagga dig i vagnen. Det är så orättvist. Varför? Varför fick du inte stanna? Ingen ska behöva ta farväl av sitt eget barn. Ingen ska behöva begrava sitt eget barn.

Alva var så fin. Hon gav Alice en nalle. En likadan som vi har hemma vid kortet på Alice. Och så hade hon ritat en teckning och gjort ett armband till Alice. Vi la även ner bilder på oss och en gosepingu. Det var så fint.
Alva fick skruva på locket till kistan på slutet.



Det är det vackraste barnen som dör
de som ingen ondska berört
de som är mjukare än andra,
kärleksfullare.

Det är de vackraste barnen som dör
läggs i jord istället för armar
och ljuset från just deras ögon
slocknar.

Det är de vackraste barnen som dör
medan hjärtan gråter
förbittrade, stela,
livsberövade.

Oförtjänta kom de
välsignade gick de,
de vackraste barnen som dör.

 
 
Ingen bild

Sabina

14 maj 2015 00:07

Min styvpappa brukar berätta en historia från Kina om en pojke som frågar sin farfar vad lycka är. Han tänker efter och svarar:
- Först dör farfar, sen dör son, sen dör sonson.
- Är det lycka?, säger barnet förvånat.
- Ja, det är det. I den ordningen.

Det borde inte få finnas så små kistor. Mitt hjärta värker för er. All min kärlek!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 7 juni 2016 19:55

Har flyttat min blogg till en ny portal. Ni hittar den på: http://nouw.com/angelnihimlen ...

Av Johanna - 3 april 2016 09:40

Igår var jag för första gången själv till minneslunden. Gick bättre än jag trodde. Var skönt att bestämma själv hur länge jag skulle vara där. Och inte ha Alva med som bara vill gå därifrån. Fixade iordning lite med alla saker vi lagt dit. La allt sa...

Av Johanna - 16 februari 2016 07:12

7/2 var det 10 månader sedan Alice föddes stilla. Fasar för 1 årsdagen. Vill inte fira den vid minneslunden. Vill fira den hemma med tårta och ballonger. Min fina lilla tjej. Saknar dig så mycket att det gör ont i hjärtat. Nu har det blivit sjukt jo...

Av Johanna - 31 januari 2016 17:37

Har börjat pyssla en hel del. Var på work shop i luffarslöjd hos en gammal kollega i torsdags. Det var jättekul. Så var tvungen att köpa hem grejer och testa hemma också. Har skrivit Alva med najtråd och hon fick själv välja färg på pärlorna. Hon bl...

Av Johanna - 13 december 2015 09:42

Aborten blev uppskjutet ett par dagar. Igår var jag in och tog första tabletten. Idag mår jag sjukt illa och är så nervös. Vill bara ha det överstökat. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards