ängeln i himlen

Alla inlägg under maj 2015

Av Johanna - 31 maj 2015 07:39

Idag är det mors dag. Den firas med Alvas dansuppvisning och sedan lunch på en restaurang tillsammans med mummu, morfar och moster.
Det är en glad dag. Men samtidigt inte. Skulle ju fira den med två barn. Två älskade barn. Men så blir det inte. Istället får jag fira den med ett barn. Det är så fel. Min älskade lilla Alice. Du fattas mig. Älskar dig. Älskar Alva också. Mina fina tjejer. <3

Fick detta av min älskade Alva och min älskade Reine i mors dags present i förskott igår. :)

Min fina lilla ballerina. Kommer vara så stolt idag på dansuppvisningen. <3

Av Johanna - 29 maj 2015 06:58

Första helgen som jag både sett fram emot och samtidigt inte.
Första jobbveckan är snart gjord. Och det har gått bra. Är så kul att vara tillbaka. Men som jag skrivit förut. Det känns så fel att vara tillbaka. Känns så fel att gå till jobbet.

På söndag har finaste Alva dansuppvisning. Hon ska dansa på en scen för första gången. Är så stolt över min stora tjej.
Då är det även mors dag. Som vi ska fira tillsammans med mummu och morfar och moster. Skulle ju fira den med två barn. Men så blev det inte. Så jäkla fel. Min fina ängel. Går inte en dag utan att jag tänker på dig. Saknar dig så. ??

Av Johanna - 27 maj 2015 11:09

Min fina tjej är så go. Hon gjorde en liten hjärtgubbe som nu sitter på min bilnyckel. Hon sa: "Den betyder att jag älskar dig mamma"
Min fina älskade tjej. Det är tur att vi har henne. Hon ger oss så mycket glädje mitt i sorgen. Är så otroligt tacksam för att jag har henne. Och min underbara man Reine. <3

Av Johanna - 26 maj 2015 19:50

Förstår inte folk som säger "Jag vet hur det känns, jag fick missfall nyligen". Nej du vet inte hur det känns. För det är verkligen inte samma sak som att förlora ett barn i åttonde månaden. Det är INTE samma sak. Önskar att folk kunde sluta säga så. Det gör mig bara arg och ledsen. :(

Av Johanna - 26 maj 2015 10:45

Bröt ihop idag när jag kom till jobbet. Det kändes så himla fel att vara där. Vill inte vara där. Vill inte. Vill ju vara hemma med min fina Alice. Skulle ju vara hemma ett år med henne. Det är så fel på alla sätt.

Saknar dig så Alice. Så himla mycket. Min fina ängel. <3

Det är tur att jag har mina underbara kollegor och barn på jobbet. De gör mig glad. Och det är inte jobbigt när jag väl är där. Fick så fin välkommen-tillbaka-blomma av kollegorna igår. <3

Jobb · Sorg
Av Johanna - 25 maj 2015 15:24

Idag kom stenarna som jag beställt till minne av Alice. En eller två av dem ska vi lägga vid minnesslunden när hon finns där. Saknar dig så Alice. Saknar dig så mycket.

Första dagen på jobbet gick bra. Men det kändes så fel att vara där.
Känns så fel att jobba igen. Skulle ju vara hemma. Fan. Hatar det här. Hatar att det blev så här.
Min fina lilla tjej. Min ängel.

Jobb · Sorg
Av Johanna - 25 maj 2015 07:16

Snart dags att lämna Alva på förskolan för att sedan åka till jobbet. Vill inte jobba. Skulle ju vara hemma och mysa med bebis. Ta promenader och ta en fika med min vän Zandra som är hemma med sin lilla tös.
Fan. Livet är så jäkla orättvist. Suck. Snacka om ångest. Hoppas jag klarar av att jobba. Tur att jag har så bra kollegor och underbara barn på jobbet.

Bjuder på denna bild på mig. Ser ut som. Ja jag vet inte vad.

Av Johanna - 24 maj 2015 14:36

Idag har vi bowlat med Alvas kompis Leo och hans mamma. Men barnen tröttnade efter ett tag

Imorgon är det dags att börja jobba igen. Får se hur det går. Har sån sjuk ångest. Kanske känner mig starkare än vad jag egentligen är. Men ska bli skönt att få tillbaka lite vardag.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards