ängeln i himlen

Alla inlägg den 12 maj 2015

Av Johanna - 12 maj 2015 18:52

Tänker en massa när jag är hemma. Varför hände det oss? Varför dog hon? Var det min diabetes fel? Antagligen orkade inte hennes hjärta med att hon blev så stor så snabbt. Inget som vi fått bekräftat. Men misstänker det. Proverna visade inget fel på varken mig eller Alice. Men väntar fortfarande på fler provsvar. Vill bara få veta varför?

Världen är så grymt orättvis. Jag vill också ha min bebis och mysa med, pussa på och krama om. Vill också gå på promenader med vagnen. Vill att Alva ska ha sin lillasyster och busa med. Hon var så redo att bli storasyster.

Mamma saknar dig så otroligt mycket Alice. Älskar dig min ängel.

Av Johanna - 12 maj 2015 14:56

Har idag varit till jobbet och träffat alla barn för första gången sedan Alice dog. Jobbar som förskollärare.
Var jättenervös. Hur skulle de reagera? Hur skulle jag reagera? Vad skulle barnen fråga?

Men det gick hur bra som helst. Barnen blev jätteglada när jag kom. Fick massor av härliga kramar. Och några frågade om det som hänt. Men fick inga andra frågor än vad Alva redan frågat mig. Precis som min kurator sa.

Längtar tillbaka. Att få jobba igen. Att få tillbaka min vardag. Ha något att göra om dagarna. Blir tokig av att vara hemma. Bara tänker och gråter.
Börjar jobba igen 25 maj. Men bara två timmar om dagen till en början. För att sedan trappa upp. Hoppas att jag klarar av det.

Av Johanna - 12 maj 2015 07:00

Var inte arg lilla mamma
jag var tvungen att gå.
När dom klippte banden,
orkade inte mitt hjärta att slå.

Älskade pappa,
mitt liv blev så kort.
Ta hand om varandra,
när jag flyger bort.

Jag vet att ni gråter
och det finns ingen tröst,
men lyssna till era hjärtan
och ni kommer höra min röst.

jag finns inte bland er,
men jag finns ändå
Jag hör era böner
och älskar er så!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards